Van Khao Thong naar Krabi

11 januari 2024 - Krabi, Thailand

Vanochtend vroeg vertrokken in de luwte van de dag, we wilden de zonopkomst zien vanaf de berg ja jullie lezen het goed. Eerste stuk fietsen dan kunnen we met een vierwieldrive omhoog, prachtig wat een mooi uitzicht het schemert nog. Wij zijn niet de enigen die een foto willen maken wat al veel mensen zo vroeg op de dag. Resultaat voegen we toe dan gaan we weer naar beneden en fietsen naar ons onderkomen.  Hier gaan we ontbijten en dan vroeg op weg voor het te heet wordt om te fietsen. De route brengt ons eerst uit het dorp dan de grote weg over een klein straatje in, doorfietsend komen we in de bouwland terecht ook hier ananas, rubber, rietsuiker, maar ook weiderand bloemen.  De tocht is prachtig maar gaat over graffel en op gedroogde modder dus een pittig stuk we gaan meer op dan neer. En toch komen we hier in de middel of nowhere werkende mensen tegen op de scooter en op de fiets een vrachtwagen die water brengt en ook nog een picknick up. De bergen op het filmpje zijn de zelfde bergen van deze morgen met de oplomende zon  nu fietsen we er tussen door. Bij km 15 zijn we bij de snelweg onze reis vervolgd dan bij deze weg langs onder tussen toch een bakje koffie doen. We zijn nu in de voorstad van Krabi, we hadden een hotel uitgezocht maar deze was vol, gevraagd of er in de buurt nog een hotel was ja verder op. Bij deze herberg was plek voor deze fietsers, eerst naar de kamer al het zand afspoelen de benen waren oranje. Dit hotel heeft een zwembad dus daar hebben we gelijk gebruik van gemaakt. Deze keer even proberen, als het goed gaat staat er ook een filmpje bij.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henny:
    11 januari 2024
    Ha Ale en Jelkje,
    Jullie zien weer prachtige dingen en hebben weer mooie momenten, wat een mooi avontuur en dat alles op de fiets, qualitytime! Geniet ze.
  2. Douwe en Renie:
    23 januari 2024
    Hoi Ale en Jelkje,
    Wat een mooie reis hebben jullie weer bedacht, nog veel plezier.
    Ps het filmpje kan ik niet vinden maar dat zal wel aan mij liggen.