Van Ho Chi Minh City naar My Xian.

6 januari 2019 - Phước Bình, Vietnam

Vanmorgen geen ontbijt in ons hotel dus gisteravond nog een paar yoghurts gehaald en vanmorgen gegeten. Dan de bagage op de fiets we hadden veel bekijks tegenover ons hotel was een koffiehuis, ze zaten allemaal eerste rang. Als we de fietsen hebben voorzien van de fietstassen de tomtom geïnstalleerd kunnen we vertrekken. De tocht gaat de eerste 18 km door Hcmcity onderweg nog een grote brug beklommen en dan staan we voor het water dus met honderden scooters op de veerpont beetje druk (zie filmpje). Dan is het aan de overkant tijd voor een ijskoffie het is vandaag zondag maar nog heel druk op straat. Als we onze weg vervolgen komen we veel industrie tegen. Als we 28 km hebben gefietst stoppen we voor een broodje dit ging er wel in. Als we 60 km hebben gefietst is er een hotel we besluiten om hier te overnachten. We zitten weer tussen de Vietnamezen in ze kennen geen woord Engels maar we kunnen ze duidelijk maken dat we een kamer nodig hebben, bij de markt kopen we wat fruit. We hebben bij het hotel een grote lobby waar we lekker kunnen zitten we komen nu toe om een spelletje kaart te spelen. Als het  zes uur is gaan we zoeken om een eettentje hier kunnen we de mensen ook duidelijk maken wat we willen eten (wat voortreffelijk smaakte). Op de terugweg nog een paar yoghurts gescoord voor morgen vroeg want ook hier is geen ontbijt.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje