Van Hikkaduwa naar Koggala

16 januari 2020 - Koggala, Sri Lanka

Vanmorgen bij het heerlijke ontbijt een ijsvogel gespot en een grote leguaan. Half elf op de fiets naar Galle de route was weer bij de zee langs weer genieten. In Galle aan gekomen het adres wat we hadden uitgezocht gevonden een hele klim de laatste meters lopen met rem in de hand zo steil omhoog. Aangebeld geroepen maar er werd niet open gedaan dat was sneu voor ons. Dan maar weer naar beneden dit ging erg vlug, besloten om dan eerst maar naar het Ford te gaan. Er gaat een weg richting het Ford dit hebben we geweten wat druk druk druk niet door te komen met de fiets. We besluiten om verder te fietsen nu geen adres dus op de bonnefooi. Mooie resorts gevonden de ene midden in de wildernis met zwembad maar geen eten dus terug. Dan nog een gevonden weer heel hoog het uitzicht was spectaculair de prijs ook, dus weer vergeefs de berg op we besluiten om nu maar aan zee te overnachten. Een daalders plakje poging gedaan om te zwemmen in golven van 2 meter, mooi om te surfen, maar niet om te zwemmen. Je wordt omgegooid en er komt een hele hoeveelheid water over je heen, weet niet meer wat boven of onder is. Wel mooi om een keer mee te maken maar ook levensgevaarlijk. Dan douchen even wandelen en lekker eten aan het strand terug wandelend naar ons hotel. De zonsondergang prachtig vast gelegd maar ook bijzonder om mee te maken.