Van Hai Phong naar Cat Ba

4 februari 2019 - Cat Ba, Vietnam

Cat Ba een eiland in de zuid Chinese zee, ter grootte van Texel met 13.000 inwoners is het zeer rustig, ook weinig touristen. Toch is het wel op touristen ingesteld, want als we de borden volgen worden we verwezen naar het toeristen gebied inderdaad een en al hotel en restaurants en aan zee prachtig. Maar vanmorgen vertrokken in de drukte na zes km kwamen we op een rustige route deze volgend komen we over een industrie gebied maar hier is het heel rustig ivm de tet. Als we dertig km hebben gefietst komen we bij de veerboten een kaartje voor twee personen en twee fietsen nog geen euro. Als we zijn overgezet eerst een hapje eten dit gaat er wel in dan moeten we nog naar de andere kant van het eiland. Deze weg gaat bij de zee langs en we hadden op de kaart al gekeken dat er hoogte verschil in zat maar hoeveel wisten we niet. De eerste klim is 10 procent dan komt er een lichte daling dan een klim van zes procent, dit herhaalt zich een paar keer maar om half vier zijn we bij het hotel. Deze dag toch nog 52km gefietst. Als we op de kamer zijn hebben we een prachtig uitzicht op de haven. Wij vermaken ons hier wel Gr   en leafs Als en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    4 februari 2019
    Ale en Jelkje, Wer hiele oare foto,s as earder wat in ferskil en wat in rêst der bin grutte wetters mar net sa djip tink? Moarn genietsje fan it sinees fjoerwurk tink as giet it op dit eilân net sa mâl. wy wachtsje ôf.
    goeie
  2. H pilot:
    6 februari 2019
    Heel mooie foto, s gr mem