Dagje Ubon Ratchathani

29 januari 2018 - Tambon Nai Mueang, Thailand

Vanmorgen konden we wat langer liggen dus wat later ontbijt negen uur. Eerst 4 km dwars door de stad, dan gaan we naar de immigratie om ons visum te verlengen, als we daar komen zit de wachtkamer al aardig vol. Dan komt er iemand naar ons toe of we de papieren wel voor elkaar hebben ( niet dus). We moeten eerst kopieën van ons paspoort laten maken en van ons stempel in het paspoort en nog van ons inreisvisum. Er staan in dat gebouw drie kopieermachines maar niet voor ons gebruik. Er is een mevrouw zo vriendelijk om ons de weg te wijzen naar een gebouw van de universiteit dat staat naast de immigratie. Hier laten we een paar kopieën maken kosten zes Bath dit is vijftien cent. Terug bij immigratie zijn we gelijk aan de beurt we geven de kopieën, de paspoorten en een pasfoto en we moeten nog negentienhonderd Bath betalen en dan mogen blijven tot 8 maart. We hadden niet gedacht dat het zo vlot zou gaan. We moesten nog een bank op zoeken want ons beurs was nu leeg. De beurs gevult en op naar het busstation om een ticket te kopen voor de bus op woensdag, we gaan met de nachtbus naar Rayong, in slaapstoelen, kunnen we slapend naar Rayong. Als we ons lijst hebben afgewerkt is het inmiddels half een we brengen onze fietsen terug naar het hotel. Dan gaan we om een hapje eten na weer een lekkere maaltijd gaan we de omgeving nog wat verkennen als we een uurtje hebben gelopen is het tijd voor een ijskoffie. We lopen weer naar ons hotel en pikken de was welke ze voor ons hebben gewassen en gestreken nog even aan voor vijftig Bath (€1,25) is alles weer schoon. Verder de beloofde foto's van de foodcourt.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Lieneke:
    29 januari 2018
    weer super leuke foto's en wat kijk je er altijd stralend bij Jelkje!!