Dagje Krabi

26 januari 2024 - Krabi, Thailand

Vanmorgen na het ontbijt zoeken op de telefoon naar een plekje in Au Nang  dit is 13 km van Krabi zelfs hier kunnen we geen overnachting  vinden. Dan de plannen bij stellen en willen we wel naar Ko Yao Yai gaan dit is een eiland in de Baai van Phang Nga. We zullen weer met een boot of ferry over moeten steken, dit willen we graag morgen doen. Voor de zekerheid maar even naar de haven fietsen ( 16km ) met vele bergjes het gaat op en neer maar wel  met wind mee en zonder bagage, dus binnen een uur zijn we er. Varen inderdaad naar Ko Yao Yai, maar alleen met speedboot en die wilen geen fietsen meenemen. Ze verwijzen ons naar een andere pier 20 km verder op waar met de longtail boat wordt gevaren. We drinken in Au Nang nog een ijskoffie en zetten de terug weg in, onderweg veel bussen tegen gekomen met passagiers allemaal naar en van het strand van Au Nang. Onderweg foto's gemaakt van de bussen maar ook van de rotsen waar we tussen door  fietsen een mooie route. Bij een werkplaats gestopt waar ze  picknick sets maakten de mannen wilden wel even op de foto. Bij de tempel ook foto's genomen een monnik wilde wel even poseren. De terugweg was wel wat zwaarder we hadden de wind tegen en de weg was net zo goed bergje op bergje af. Maar we hebben genoten ondanks dat we geen boot tickets konden bemachtigen. Terug bij het hotel eerst een douche genomen het was vandaag weer erg heet. Om vier uur richting centrum gelopen een biertje hadden we wel verdient en daar hoort het kaarten bij. We hebben vanavond weer op de straat gegeten en tussen al de kraampjes ons weg weer gevonden. In de stad is het behoorlijk druk maar wel gezellig.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    26 januari 2024
    Wer wat oars op jim paad, hoe komt it mei it sliepen en de waarmte? Goede reis fierder.