Dagje Koh Lanta

24 januari 2024 - Koh Lanta, Thailand

Vanmorgen een bakje thee en een yoghurt als ontbijt de broodjes waren gisteravond uitverkocht. Om tien uur naar de pier om kaartjes voor de ferry te kopen dit is al voor morgen, de fietsen moeten mee dus vroeg boeken. Dan naar de winkel om een broodje deze gaan we bij het strand opeten. Vandaag het laatste stukje van het eiland gefietst het  Zweedse gedeelte, dit is ook wel het mooiste gedeelte hebben ze goed uitgezocht die Zweden. Mooi schoon strand zonder rotsen met prachtige resorts hier kun je dus wel vier maand vertoeven als je wilt. We lopen een mooi stuk over het  strand, langs de strandtenten en eethuisjes we hadden onze zwemkleding niet mee, dus niet gezwommen. Op de terug nog een telefoon winkel opgezocht om een van de telefoons te laten opwaarderen( we hebben een Thais nummer). Voor het middag eten hebben we verse mango partjes, met cocosmelk weer een heerlijke delicatesse. Terug bij het hotel het zand afspoelen en een hotel voor morgen uitzoeken gaat niet zo makkelijk 25 januari zal wel een speciale dag zijn na 7 hotels te hebben gebeld kunnen we bij no 8 terecht, dan maar gelijk vast leggen. Vier uur, tijd voor ons potje kaarten en het biertje als we naar ons café lopen zijn de timmermannen bezig een steiger op te bouwen met bamboepalen, als we later terug lopen is het al wat aan het worden. Ook komen we langs wellness, heel soms slikken we wel eens een paracetamol, maar vaten van 25kg?Vanavond streetfood gegeten wat een verzameling van eten en drinken wij hielden het vanavond bij padthai vegetarisch. Nog een ontbijt gescoord bij de zeven eleven voor morgenochtend, en nog een biertje voor op de kamer. Bij het hotel nog even het dakterras bezocht zat er heerlijk met een wijds uitzicht. Straks nog even naar beneden onze fietsen binnen zetten, en morgenochtend vroeg gaan we dit eiland weer verlaten.

Groetjes en liefs Ale en

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    24 januari 2024
    Al wer in wike om, hiele oare plaatsjes mar dat docht wol bliken út jim ferhaal, in Zweeds eilân. Wat in weelde. Mar jim har ek mooie dagen en goed iten en drinken.
    Moarn dûbbeltsje kaarte?
  2. Douwe en Renie:
    26 januari 2024
    Wat een prachtig eiland! Heerlijk eten en al een mooi kleurtje Jelkje!
    Relaxen, fietsen en Lekker genieten, het is jullie gegund!