Dagje Koh Lanta

19 januari 2024 - Koh Lanta, Thailand

Na een goede nacht zelf ons ontbijt bij elkaar gesprokkeld met een bakje thee begint de dag al weer goed. We gaan om half negen naar beneden en maken ons klaar voor een fietstocht. Er is een groot gebied waar niet veel mensen wonen dit is het doel van onze tocht. Het is al erg warm als we gaan,eerst het stadje uit dan over de brug dit is de eerste klim. Naar beneden gaat altijd snel het is een vrij brede weg komt ook nog wel veel verkeer langs. Als we op de drie sprong zijn, staan hier ook weer winkeltjes en restaurants, de tocht brengt ons toch langs  veel huisjes ,boerderijen en winkeltjes. Op de kaart was dit niet te zien, het is wel een gebied in opkomst er is een hele nieuwe weg aangelegd en het elektriciteitsnet wordt vors uitgebreid. De tocht is prachtig maar ook pittig gelukkig fietsen we zonder bagage. Als we ons punt hebben bereikt maken we wat foto's  en gaan dan weer dezelfde weg terug. Onderweg nog wel een blikje koffie gedronken lekker koud. We maken nog wat foto's van de boeren op het land , de wilde apen die we tegen komen ook een platte aap deze is onder de auto gekomen. Als we weer in het stadje zijn even naar de wasstraat om de fietsen te laten wassen je houd het niet voor mogelijk twee fietsen wassen in de was zetten en op poetsen voor twee euro vijftig. We nemen nog wat boodschappen mee terug en dan zijn we voor het heetst van de dag terug. Ale gaat smiddags nog even naar de kapper, en dan gaan we een plekje voor morgen uitzoeken, en een potje kaarten.Om kwart over vijf gaan we de straat op even tussen al de toeristen die in dit gebied zijn,eerst nog wat drinken en dan over walkingstreet ons avondmaal op doen, heerlijk gegeten. Dan wandelen we weer naar ons hotel het is druk op straat, bij het hotel de fietsen weer binnen zetten en dan gaan we naar ons kamer weer een prachtige dag gehad.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Hein en Joukje:
    19 januari 2024
    Wat sjoche jim moaie dingen!
  2. 20 januari 2024
    Prachtig mooi lui.