Dagje Cat Ba

7 februari 2019 - Cat Ba, Vietnam

Vanmorgen weer eens een ontbijt bij ons hotel dan de kaart mee en de teva s aan en we maken er vandaag een wandel dagje van.  Eerst lopen we langs de baai waar al de vissers boten liggen. Dan kunnen we om de berg heen lopen dit is tevens het eind van het eiland. Eerst kunnen we nog over de weg dan komen we bij een prachtig strandje hier staat ook een groot hotel. Op het strandje zijn veel Chinezen zij verblijven in dit hotel maar wij kunnen onze weg vervolgen over een prachtig aangelegd pad om de rots heen. Als we weer in het dorp komen doen we eerst wat drinken lopen naar ons hotel even een plas pauze in lassen en dan op naar het Ford. Deze is gebouwd in 1942 toen de Amerikanen en de Fransen hier hun oorlog uitvochten. Later werd het Ford gebruikt toen de Amerikanen hier met de Vietcong in oorlog waren het staat op de uiterstepunt op de hoogste berg dus we hebben weer een pittig klimmetje in de benen. Maar op de top was het uitzicht weer fantastisch en de foto's zeggen de rest, hoe de mannen hier gelegerd waren. Het Ford is ook weer een staaltje vakmanschap op de berg dit te realiseren is een heel week geweest en fijn dat we dit mochten aanschouwen. De afdaling is net zo inspannend je moet telkens de rem inzetten. Als we bij ons hotel komen is het tijd voor een douche ben dan een terrasje pakken weer een prachtige dag op het eiland tevens ons laatste dag morgen vertrekken we weer.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Keimpe:
    7 februari 2019
    Ale en Jelkje wat maken jullie een fantastisch mooie reis. Ik heb elke dag genoten van jullie reisverhaal met bijbehorende foto's. Dat jullie dat dag in dag uit na al dat geploeter opbrengen, verdient groot respect en het zegt ook wat over jullie conditie. Geniet er maar van en kom t.z.t. weer veilig thuis.
  2. Keimpe en Berdien:
    7 februari 2019
    Wat een indrukken doen jullie op. Straks een vakantie er achteraan om dit te verwerken. Alvast een goede en veilige thuisreis gewenst.
  3. Ida Morssinkhof:
    7 februari 2019
    Ale en Jelke nu Vietnam verlaten. Jullie hebben weer genoten en veel gezien.
    Wij hebben ook een beetje kunnen meegenieten.
    Goede reis en tot horens,ziens Dag Ida.
  4. Jelkje Kloosterman Pilot:
    8 februari 2019
    Heel fijn om met jullie mee te mogen reizen, heb je ook nog om wat te vertellen !!!
    Goede reis verder en oant sjen.

Jelkje en Hein