Dagje Cat Ba

6 februari 2019 - Cat Ba, Vietnam

Vanmorgen moesten we ons hotel verlaten ivm de tet de familie ging op vakantie wisten we van te voren. Gisteren hadden we al een nieuw hotel uitgezocht en gevraagd of we konden komen en dat kon. Dus vanmorgen verhuist op ons nieuwe adres ingeschreven kamer gekregen scooter gehuurd en op weg naar een ziekenhuis uit de Vietnam oorlog dit hotel zit verstopt in een berg hier konden ze de gewonden goed verzorgen verscholen voor de Amerikanen. Onder een massieve berg van 50 mtr waren de gewonden ook veilig voor de bommen.  Wat ze hier hebben neergezet zie de foto's. Dan naar het natuurpark we konden een tocht maken met een klim omhoog. Dat dan maar doen een hele klim wel goed aangegeven en er zijn op sommige stukken traptreden gemaakt maar je moet ook nog wel klimmen. Aan de top gekomen een prachtig uitzicht hier was een groep van vijf Amerikanen al voor ons, dan een gesprekje maken vier van hen werkten in China en hadden nou vier dagen vrij ivm de tet dus een bezoekje aan Vietnam was hun uitje, onderweg hadden ze kennis gemaakt met een oudere Amerikaan en trokken nu met elkaar op. Even terug komend op de vier Amerikanen die in China werken ze zijn allemaal meesters en juffen in de Engelse taal anders mag je niet in China werken. Ze hadden het er allemaal goed naar de zin een hele fijne tijd en heel veilig en alles betalen via de telefoon zichtbaar geld kennen ze daar niet meer. Op de top hebben ze nog wat foto's van ons gemaakt en wij van hun. Dan gaan we de afdaling inzetten en het leuke van dit alles je komt weer mensen tegen die gisteren met ons de cruise hebben gedaan.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henny:
    6 februari 2019
    Wat een veelzijdig land en wat zien jullie veel, het hoofd nog niet vol van alle indrukken? Jelkje, mooi kort kopje!
    Nog maar lekker genieten, Leafs fan us.
  2. Klaas en Beitske:
    6 februari 2019
    Ondanks zwoegen en zweten zien jullie er beide nog prima uit. Hart. groet.