Dagje Cat Ba

5 februari 2019 - Cat Ba, Vietnam

Vannacht jaarwisseling, oudjaarsdag weinig bijzonders, alleen om 12.00 uur nachts vuurwerk.  Jammer, we liggen zoals gewoonlijk om 9 uur op bed, dus nog wel vuurwerk gehoord maar niks gezien. Vanmorgen geen ontbijt dus gisteren weer wat yoghurt gekocht, we moeten om acht uur klaar staan voor de bus. Als de bus voor rijd zitten er al mensen in we halen nog wat lui op en gaan naar de haven. Hier liggen twee boten klaar om ons een fijne dag te bezorgen. Op elke boot zitten ongeveer veertig mensen. We gaan eerst naar monkey 🏝️ eiland, we kunnen hier de berg beklimmen en de apen op de foto zetten. Dan gaan we varen wel een uurtje door dit mooie gebied vele rotsen waar wel groen opgroeid maar verder kun je er bijna niet opkomen. Dan kunnen we kajakken hier doet iedereen aan mee prachtig in een lange slinger achter elkaar aan. Als iedereen weer bij de boten is is het tijd voor de lunch met zeven man om de tafel. We krijgen rijst met tofu, eieren en een soort reepjes vis en dan ook nog schijfjesaardappelen was heerlijk. Als we weer vertrekken maken we weer een prachtige tocht door de bergen. Dan ons laatste stop zwemmen en snorkelen er is niet veel vis te zien maar de meesten hebben een heerlijk zwembad half uurtje. Dan varen we langs vele vis kwekers en zijn om half vijf terug bij de haven de bus staat al klaar we kunnen gelijk instappen.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Douwe en Renie:
    6 februari 2019
    Mooi, het lijkt Halong Bay wel met die rotsen in het water,
    nog veel plezier.
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    6 februari 2019
    Segend Nijjier !!!! sportievelingen liggen altijd vroeg in bed. Wat een afwisselend landschap steeds veel plezier nog.