Van My Xian naar Vung Tau

7 januari 2019 - Vung Tau, Vietnam

Vannacht, half een even naar toilet ( we hebben douche wc op kamer) deur op slot. Naar beneden naar de receptie, liggen de bewaker en de receptioniste in diepe slaap. Laat maar slapen, beneden is ook wel een toilet. Wanneer ik terugkomen van toilet is de receptioniste wakker. Ik geef aan dat de deur van de wc vast zit, zij geeft mij een bos sleutels mee, maar niet een past. Terug naar beneden, zij komt mee naar boven, kan de deur ook niet openkrijgen dus krijgen we toegang tot een naastgelegen kamer. Probleem opgelost. Maar als we smorgens willen vertrekken staan er toch dingen van ons in de douche/ wc. Geen probleem we kunnen die van de andere kamer wel gebruiken. Dan de tablet met translate maar aan, duur even en er komt een technisch specialist die in een handomdraai de deur open heeft. Het meest van dit verhaal allemaal met handgebaren want Engels no sirl. Als we dan op de fiets zitten hebben we de wind in de rug dus zijn we zomaar op 14 km dus tijd voor koffie. De weg vervolgend komen we op een schier eiland het dorpje is tegen een berg aan gebouwd doet gezellig aan. Als we in Vung Tau aankomen is het heel druk dit is het industrie gedeelte als we dan  10 km hebben gefietst komen we in het toeristische gedeelte aan hier is het veel rustiger. Voor Vietnamezen welke in Ho Chi Minh City wonen  is Vung Tau de badplaats om in het weekeinde naar toe te gaan, hier zijn dan ook weinig  buitenlanders. W fietsen langs de zee er zijn hoge golven en het waait stevig. Bij ons hotel aan gekomen staat de teller voor vandaag op 51 km. Na een verfrissende de douche de wandelschoenen aan en de omgeving bekeken veel hotels, maar in allemaal soorten en maten. Dan de heuvel op naar het Jesus beeld deze op de foto gezet we waren te laat om nog naar boven te klimmen. Dan naar het hotel tijd voor een biertje en een hapje eten.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Japke:
    7 januari 2019
    Wer een prachtige reis sa te sjen.
  2. Lieneke:
    7 januari 2019
    mooie foto's! nog lekker gezwommen?
  3. Sietse en Baukje:
    7 januari 2019
    Fijn jullie verhalen weer te horen, en te genieten van de mooie foto s.
    en lekker zomers, een heel andere wereld.
  4. Hettie Roorda:
    8 januari 2019
    prachtig heit en mem! geniet der fon! tut fon us,