Van Wattalla naar Ragama en met de taxi naar Kandy

11 februari 2020 - Kandy, Sri Lanka

Sorry gisteren geen goede wifi dus vandaag een verslag van twee dagen. Na een goede nacht in ons grote hotel smorgens om half elf vertrokken na het ontbijt. We komen eerst langs een groot industrie terrein. Dit verlatend rijden we langs een groot Christus beeld hier gaan we over de highway en komen gelijk in een rustige omgeving. We hebben een adres op papier dicht bij het treinstation waar we morgen met de trein naar Kandy willen gaan. Als we onderweg nog thee hebben gedronken gaat het bergje op bergje af. Als we de goede straat hebben kunnen we ons onderkomen niet vinden maar de mensen zijn hier heel vriendelijk en beginnen te bellen. Als we volgens de meneer aan de telefoon verkeerd zitten moeten we nog weer 6km terug fietsen. Zit niks anders op dan doen we dat we moeten daar ook weer zoeken maar als we eindelijk het goede adres hebben wacht ons een mooie locatie met een klein zwembad. sAvonds heerlijke curry voor ons klaar gemaakt en dat ging er wel in aan de wifi wordt gewerkt. Deze morgen komt de eigenaar van dit hotel we leggen uit dat we met de trein gaan en daar een nachtje willen blijven als hij met een voorstel komt. We gaan met de auto hij laat ons verschillende mooie punten zien brengt ons naar een hotel en morgenochtend haald hij ons op en laat ons verschillende andere dingen zien. We overleggen even en na een prijsafspraak gaan we met zijn voorstel akkoord dus om tien uur zitten we in de auto. We zien de olifanten die terug komen van hun bad in de rivier, dan vervolgen we de reis naar de herbalgarden hier krijgen we een rondleiding met uitleg waar de kruiden voor worden gebruikt. Dan hebben we een paar prachtige hotspots waar we foto's kunnen maken om drie uur rijden we Kandy binnen. Ons hotel voor vannacht ligt tegen de berg aan we hebben uitzicht op het dak en de andere bergen. In dit hotel is nog een Nederlandse gast we maken kennis en drinken een kop thee met elkaar afgesproken om vanavond met elkaar te gaan eten.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje