Van Thai Binh naar Hai Phong

3 februari 2019 - Hai Phong, Vietnam

Vanmorgen vroeg vertrokken half negen we hadden een lange tocht voor de boeg. De eerste tien km hebben we in de drukte van de stad gefietst. Dan komen we op een nieuwe weg stond niet op de GPS dus nu op de borden fietsen. Deze route is prachtig we fietsen midden door de rijst velden dan na tien km houd deze weg op hij is nog in aanleg wij komen nu weer op de oude weg deze is behoorlijk drukker. We zijn nu nog twee dagen voor hun oud en nieuw en dat kunnen we merken, overal worden mandarijnen bomen verkocht ook hebben ze bonsai bomen en jasmijn bomen te koop. Verder staan er vele tentjes langs de kant die vlees verkopen vandaag drie kalveren gezien die geslacht worden op de stoep aan de kant van de weg. Verder werden er veel kippen geplukt en verkocht verder nog eenden. De kippen en eenden worden door de vrouwen geslacht, de kalveren door de  mannen. Oo staan er heel veel fruit verkopers soms wel tien op de rij en dan nog veel verkopers van snoep en koekjes en natuurlijk dozen vol bier en alles gaat mee achterop de brommer. We hebben even een filmpje voor jullie hoe druk of het vandaag was hier fietsen wij gewoon met de stroom mee. Om half drie zijn we bij het hotel we hebben vijfenzeventig km in de benen. Na een lekkere douche eerst wat eten versierd en nog een eind gewandeld.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    3 februari 2019
    Prachtich wat in spektakel al die drokte en de beamen op, e brommer en dan ek noch hast fol gas der foar. Smel paadsje tusken de wetterpartijen troch, moast net te folle drank hân ha liket my sa ta.

oant moarn
  2. Sietse en Baukje:
    3 februari 2019
    75 k.m. in de benen en dan nog een eind gewandeld..wat een energie..
    wij genieten in de stoel van jullie verhalen.
    Vanmiddag wel gewandeld ong, 4 k.m. vonden wij een heel end. gr.liefs..