van Tam ky naar Quang Ngai

18 februari 2014 - Quang Ngai, Vietnam

Ik ga nog even terug naar gisteravond we moesten nog een hapje eten dus de straat op om een locatie te zoeken we zaten midden in het centrum dus zo een gevonden helaas kon hier niemand Engels en de menukaart was in het Vietnamees dan verder zoeken weer een tentje gevonden daar konden ze van de bediening geen Engels maar een klant kon het wel (niet super) we bestelden groente met rijst kregen sla met patat maar dit was goed in te nemen en nee ik heb geen patat gehad maar wel sla ook brachten ze ons een grote harde pannenkoek smaakte naar Japanse nootjes naast ons zat een groepje jeugd vond het bijzonder dat we er waren ze gaven ons gebakken garnalen ale heeft ze lekker op gegeten toen we weg wilden gaan werden we nog tegen gehouden vroegen of we gitaarmuziek leuk vonden natuurlijk vinden we dat leuk werd er speciaal voor ons gezongen zeer bijzonder toen toch afscheid genomen en terug naar het hotel.vanmorgen zijn we vroeg vertrokken we zaten kwart over zeven op de fiets we hadden in het hotel alle twee een yoghert gegeten dus energie voor de eerste kilometers ,de eerste twintig km ging langs de drukke weg en dan komen we op een hele brede stille weg die ons naar de zee voert we konden het hele eind naast elkaar fietsen '(komt niet vaak voor ) bij de zee waren resorts aangelegd maar verlaten zag er treurig uit de weg langs de zee vervolgd en ja weer een verlaten resort over de hele lengte vijftien km wel tien verlaten resorts ,vandaag een slang tegen gekomen was wel een meter vijftig lang kroop voor ons langs over de weg ,onder weg kom je van alles tegen een brommer met kar er achter met daarin een koe ,een brommer met een stellage erop en daar hangen vele levende eenden aan ,dan een brommer met daarop een ronde buis met daarin een varken ,je ziet je de ogen uit ,onze tocht langs de zee ging over in bergje op bergje af en dan zit de wind ons de hele dag al tegen het was dus weer een pittig tochtje maar na negenentachtig km kwamen we aan in quang ngai hotel gezocht en dan is een bad heerlijk ,daarna de stad in de fietsen laten schoonmaken en weer een beetje vet op de ketting zijn ze weer klaar voor morgen vandaag maar een ander shirt aangedaan hier heb ik ook twee van

1. Sietse en Baukje:
    18 februari 2014
    Wat maken jullie toch bijzondere dingen mee.Prachtig dit zo mee te beleven, wat die slang betreft, dus niet zo maar ergens gaan zitten.
    groetjes liefs Sietse en Baukje
  2. Ida Morssinkhof:
    19 februari 2014
    Mijn vraag aan jullie, waarom staat die resorts allemaal leeg en troosteloos erbij. Bijzonder.
    Nou mooi dat het goed gaat nu je met z'n 2tjes bent. Maar dat zijn jullie natuurlijk gewend.
    Veel plezier verder.