Van Phuoc Thuan naar La Gi

9 januari 2019 - La Gi, Vietnam

Ritme komt er een beetje in, vanmorgen wat later op de fiets, half negen. Na 7 km is er een leuk plekje om even een bakje koffie te doen. Dit is ook net een plekje waar de bruidsparen hun trouwfoto's laten maken. Doen wij ook even mee, even een foto gemaakt, ze zijn om door een ringetje te halen. Dan begint de wind aan te halen en moeten we op vals plat omhoog. Dit houden we de hele reis, onderweg heb je weer van alles te zien mensen in de bouw op het land en ook veel die zitten te koffiedrinken of zijn aan het buurten. Ook wordt de rijstoogst gedroogd, op een stuk zeil aan de kant van de weg, maar soms ook op de weg. De route gaat langs de zee maar we hebben hem maar een paar keer gezien. Onderweg ook nog even een begraafplaats bezocht. Als we nog vijf km vanaf onze stop zijn verbazen we ons hoe hoog we zitten het stadje ligt in het dal voor ons, we kunnen een heel eind dalen hadden niet in de gaten dat we zo veel hadden geklommen. Aangekomen bij ons hotel eerst even lekker douchen. Dan even de omgeving verkennen het is druk als we over de markt lopen wordt er weer van alles aan geboden we hebben wat druiven gekocht voor vanavond. Onderweg nog een biertje gedronken en nog wat gegeten is er al weer een dag om.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henny:
    9 januari 2019
    Er wordt veelvuldig getrouwd in Vietnam lijkt het, wat een leuk setje! Daarnaast moet er stevig gefietst worden begrijp ik, is het niet de wind, dan wel het hoogte verschil, maar dat wordt in ieder geval beloond. Ziet er allemaal weer leuk uit,
    veel plezier.
    Liefs van ons