Van Phan Thiet naar Phan Thiet 30 km verder

12 januari 2019 - Phan Thiet, Vietnam

Vanmorgen eindelijk ontbijt van hotel, niet overdreven, keuze uit beleg of een ei. Beide een broodje ei met een bakje koffie of thee, en twee soorten fruit, mango zoals we het nog nooit geproefd hebben, vol sap  heerlijk en gele watermeloen. Dan op de fiets direct een kuitenbijter, de eerste meters gelijk 85 mtr omhoog. Maar die kunnen we dan ook weer naar beneden, en dat gaat snel. Dan rijden we een stadje in eerst niet zo druk maar dan heel druk, en ineens een fietser naast ons gaat naast Ale fietsen en begint een heel verhaal in het Engels, intussen fietst er een man naast mij als hij Hello zegt hoor ik dat het een Nederlander is. Ze zijn op weg naar een fietswinkel om de fietsen om te ruilen tegen brommers, het is een Belgische vader met dochter, de fietsen hebben ze vorige week gekocht maar het valt de dochter te zwaar. Zei zijn al drie maanden onder weg zijn begonnen in Indië nu hier nog een maand dan gaan ze nog naar de Filipijnen. Als wij moeten afslaan scheiden onze wegen. Als we bij ons hotel aan komen hebben we mazzel de kamer is wat goedkoper we mogen voor €10,00 een nachtje slapen. Dan lekker douchen en de stad in over de markt wat drinken wat eten wat wil je nog meer. Dan krijgen we nog een cursus loempia vouwen, maar dan zijn ze wel heel lekker. Als we weer bij het hotel zijn gaan we bij de buren een potje kaarten we willen ook graag een biertje dat wordt geregeld,er wordt een krat naast ons tafel gezet (waar zien ze ons voor aan)😆

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. T.Kooistra:
    12 januari 2019
    1 krat was dat genoeg voor jullie?
  2. Keimpe en Berdien:
    13 januari 2019
    Wat zijn die markten kleurrijk . Dat nodigt uit om te eten. geniet maar lekker van het mooie weer. het is hier maar wat suiterig.

vr.gr. Berdien