Van Phan Rang Thap Cham naar Cam Ranh

20 januari 2019 - Cam Ranh, Vietnam

Ontbijten, uitchecken en gaan we hebben wind tegen en moeten vijftig km. Eerst nog een stuk door de stad en dan op de snelweg, we hadden vandaag keus of bij de zee langs met een paar ferme klimmen of langs de snelweg het is dus de snelweg geworden. Het was zondag dus minder druk dan anders. Ook al is het zondag er zijn wel veel mensen aan het werk. Op de rijst plantages werden er velden klaar gemaakt voor een nieuwe oogst de ene boer doet het met de ossen de andere boer met een handmatige ploeg en de rijkere boer heeft de tractor. Maar allemaal hadden ze het druk. We zijn dan wel op de snelweg de koeien steken zo nu en dan over met hun herders. Ook komen we een oorlogsmonument met begraafplaats. De reis gaat voorspoedig en om half twee zijn we op plaats van bestemming. Na een douche een eettentje zoeken en eten. Terug bij het hotel gaan we naar het zwembad we hadden met Hettie afgesproken om ons Klaas te verrassen hij is vandaag jarig dus hebben we hem LIFE gefeliciteerd. Dan gaan we nog even het stadje in om een biertje en wat fris maar als we nog maar net weg zijn zegt Ale mijn voorband loopt leeg dus snel wat gekocht en terug de band moet weer klaar voor morgen. We zijn al bedreven in het band plakken in tien minuten hebben we het gefikst. Dan is het tijd voor een biertje en het leggen van een kaartje.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Coba Wouda:
    20 januari 2019
    Wat gedreven en handig zijn die boeren, wat een werk voor een klein loontje. Mooi om die beelden weer te zien. Nog veel plezier.
  2. Feike en José:
    20 januari 2019
    Gefeliciteerd met jullie Klaas! En nog maar een fijne voortzetting van jullie reis. Leuk om zo op de hoogte te blijven van al het moois dat jullie onderweg zien.
  3. H pilot:
    20 januari 2019
    Gefeliciteerd met Klaas zijn verjaardag de boeren hebben het daar wel druk nog maar mooi genieten ik heb je naaimachine thuis de mijne is stuk je hoeft hem nu toch niet te gebruiken
    Nog veel plezier en liefs mem
  4. Douwe en Renie:
    21 januari 2019
    Mooie plaatjes, lokwinske mei Klaas syn jierdei en nog veel plezier.
  5. Jelkje Kloosterman Pilot:
    21 januari 2019
    lokwinske mei Klaas syn jierdei, de boeren har it net allinich mar jim ek mei de bânplakkeree. goede tiid noch dere en mooglik kin wy de redens ut it fet helje. foar elk wat wils. groetnis ut Grunnen.