Negombo

16 februari 2020 - Negombo, Sri Lanka

Vanmorgen een keer geen tassen pakken maar alleen ontbijten dit was weer heerlijk. Dan gaan we om half elf weg om een fietstocht te maken. We fietsen eerst langs de boulevard veel hotels en eet huisjes en toeristen winkels. Dan komen we bij de zee veel vissers maar ook een paar katamarans. Dan komen we door een moslim dorpje we eindigen bij een lagoon. Dan gaan we het binnenland in onderweg een heerlijke ananas sap gedronken zo lekker en maar voor €1.65 de twee. Dan komen we de markt tegen allemaal lokaal fruit, groente, gedroogde vis en zelf gemaakte chips. Door fietsend komen we in kleine dorpjes in het groen en prachtige huizen. Als we de terugweg in zetten gaan we door het binnenland, als we rook zien zijn we nieuwschierig en gaan kijken waar ze mee bezig zijn. Het is een stenen bakkerij de stenen worden eerst door de zon gedroogd van worden ze op gestapeld in een vierkant van 5 bij 5 en aan de onderkant zijn uitsparingen gemaakt waar hout in wordt gedaan en dan de brand erin ze bakken ze in twee dagen. De heren vonden het mooi dat we om het hoekje kwamen. Onze weg vervolgens komen we langs een ruk tuk annex brommer wasserij wij vragen of ze onze fiets ook wilden doen, dit kon wel voor tweehonderd roepies dit is een euro. De fietsen worden goed goed gepoetst onder het toeziend oog van wel 6 personen het werd met zoveel plezier gedaan we hebben ze vijf honderd roepie gegeven kan toch niet voor een euro. Dan fietsen we weer richting stad onderweg nog een broodje kopen en wat water zijn we om twee uur weer bij ons hotel. Het is hier druk om het zwembad toeristen maar ook locals het is heel gezellig.