Van Moratuwa naar Wattala, dwars door Colombo

9 februari 2020 - Wattala, Sri Lanka

Vanmorgen rustig aan, ontbijt in hotel en dan langzaamaan op de fiets. Wordt wel elke dag warmer, maar we hoeven maar 10 km. Dwars door Colombo, wat is het druk, als de bus niet claxoneert is het wel een tuktuk met haast. We rijden links, dat hebben ze hier aan de Engelsen te danken. Maar ze halen ons rechts in om daarna links af te slaan, we moeten dan volop in de rem. Of de bus haal ons in en moet dan ineens stoppen om mensen uit te laten. We blijven dan maar achter de bus staan wachten tot hij weer wegrijd, ons ziet hij toch niet. Echter bij hotel aangekomen welke we in gedachten hadden vol. Hier hadden we niet op gerekend, dan maar gelijk door naar de zee. Dan wordt het dus wel weer kilometers maken. Voor het eerst in een heel groot hotel. Waar we goede wifi hebben, konden we  deze dag samen met  Jaap Sije en zijn familie afscheid nemen van hun zoon Piter Jakob. Hij is overleden bij een tragisch ongeval op de terugweg van Oostenrijk zo waren we er toch bij, was voor ons heel waardevol. Voor dat we bij het hotel naar binnen mogen eerst door een detectiepoort, de bagage door een scanapparaat ook  onze lichaams temperatuur wordt gemeten. Ja hier komen natuurlijk ook Chinezen. Voordeel van een groot hotel, vanavond hadden we een groot lopend buffet, met van alle lekkers, beide genoten van dit eten.