Laatste dag Hanoi

16 februari 2019 - Hanoi, Vietnam

Mooie start, heerlijk ontbijt in hotel en dan de stad in. Via  train street komen we vlakbij het Ho Chi Minh maluseum, daar vlakbij is de one pilar pagoda. Als we daar om lopen zijn er ook wat monniken uit Tibet  daar ga je dan even mee op de foto. We  hadden de one piller pagoda nog niet gezien dus dan ga je nog eens naar dat gebied.  Hij is minder groot dat we dachten maar toch leuk. En het militaire museum was ook in de buurt we waren er om half twaalf we konden nog een kaartje kopen maar om twaalf uur ging het museum dicht en dan om een uur weer open. Geen kaartje gekocht maar mochten wel buiten de legervoertuigen bezien hebben we dat maar gedaan was ook leuk. Dan door het park lopend terug naar het hotel zitten velen een spelletje te doen. Terug bij het hotel even op frissen en dan gaan we naar het waterpoppet theater dit was ook leuk. Als we buiten komen zijn er straten afgesloten voor het verkeer en zijn er verschillende muziekanten aan het spelen een hele happening op straat. We gaan voor een biertje met uitzicht op al die drukte ben je wel even zoet mee. Dan is het tijd voor wat eten als we bijna klaar zijn komen er vier jongeren bij ons aan de tafel komen uit Australië. Maar in het gesprek komt naar voren dat er een Nederlands meisje bij is en dat de beide jongens een tijdje in Nederland hebben gewoond. Altijd bijzonder deze ontmoetingen. Maar dan komt er weer een eind aan onze vakantie veel beleefd veel gezien ontzettend genoten. We hebben 3000 km overbrugt 1300 km gefietst in dertig verschillende hotels geslapen twee keer een nacht in de bus doorgebracht geklommen gewandeld maar ook wel gerust. Morgen stappen we weer op het vliegtuig, gaan we eerst naar China en vandaar door naar Amsterdam. Als alles goed verloopt zijn we maandag  weer terug bedankt voor alle lieve berichtjes en oan tsjins,