Van La Gi naar Phantom Thiet

11 januari 2019 - Phan Thiet, Vietnam

Na een yoghurt op de kamer afrekenen en dan gaan, voor vandaag een resort met zwembad uitgezocht. De route brengt ons weer langs vele mooie dingen. Eerst komen we langs de plantages waar dragon fruit wordt gekweekt. Dit is een soort Kaktus waar een vrucht aan groeit ze zijn er met wit van binnen en met rood van binnen. Natuurlijk moeten we even proeven als we zitten te smikkelen ziet Ale aan de overkant een hokje waar een man aan het werk is, nieuwschierig loopt hij even heen hier wordt ijs gemaakt er wordt water in ijzeren bakken gegoten en deze worden in een grote open vriezer geplaatst. Er komen kleden overheen om de kou in de bakken te houden. Dan komen we dames op het veld tegen die stro hebben opgebonden. Ook komen we bij de zoutwinning langs de mannen hadden net pauze, veelal zijn ze bezig om de ondergrond aan te stampen zodat ze het zout er gemakkelijk af kunnen schrapen. Onderweg ook weer veel vis kwekerijen als we 40km hebben gefietst zijn we aangekomen bij ons resort. Eerst douchen en dan naar het zwembad lekker zwemmen en relaxen.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    11 januari 2019
    wat een verscheidenheid zowel in bloemen als landschap, boeiend !!!