Van La Gi naar La Gi 15 km verder

10 januari 2019 - La Gi, Vietnam

Vanmorgen eerst een bakje koffie op de kamer, stad in om een ontbijt, dat viel tegen, werd alleen een bakje koffie. Dan onderweg maar een ontbijt. Op 7 km nog geen ontbijt maar wel een lekke band. We hebben zelf plakspullen mee maar de fiets/ brommer reparateur zit vlak bij, dus gemak dient de mens, wat kan er mis gaan. Vanaf het begin wilde ik hem het gereedschap wel uit handen pakken, maar hij is de vakman. Einde verhaal de hele band kapot. Vader van de monteur op de brommer weg voor een nieuwe band, na 20 minuten terug met een brommerband. Andere helm op, waarschijnlijk duurt deze rit langer, en komt na 30 min terug met een normale fietsband, die past dus niet in een mountainbike. Nou ze hebben hem er met twee man omgekregen, wij waren 120.000 dong lichter ( 4,50 euro). We hadden ondertussen bij de fietsenmaker al broodjes gehaald ( heerlijke broodjes hebben we te danken aan de Fransen die hier het regime hebben gehad) dus konden we snel verder. Wel weer de wind tegen. We wilden vandaag niet ver we zijn dan ook maar 15km verder dan gisteren. Zitten in een klein dorp aan zee,  later op de middag nog naar boven geklommen mooi uitzicht op zee en binnenland.