Van Hendale naar Negombo

13 februari 2020 - Negombo, Sri Lanka

Vannacht met z'n beide in hotel geslapen en we hadden de sleutel ook nog, geweldig dat vertrouwen. Ontbijt kwam iets later maar om half tien kwam de eigenaar met brood/ fruit en eieren helemaal goed. Dan op de fiets, het wordt wel elke dag warmer, we hadden het idee dat het vandaag wel 34 graden was. We hadden de wind tegen ( gelukkig) dan hebben we nog wat verkoeling. De route gaat langs de zee niet heel druk maar wel heel mooi. De vissers zijn volgens ons vrij gelovig want wat zijn we op deze twintig km veel kerken tegen gekomen allemaal prachtige gebouwen. Bij een schooltje wat foto's genomen de landkaart was op de buiten muur geschilderd en ook het alfabet grappig om te zien. De tocht is vandaag afwisselend bij de zee langs dan door de stad en op het eind zitten we op een heel rustige locatie met zwembad. Dus na het fietsen lekker relaxen bij het zwembad, we ontmoeten hier ook een Nederlandse zij gaat morgen naar huis had een maand door Thailand gereisd en nu een maand door Skrilanka zei heeft vanavond bij ons aan tafel gegeten was ook weer gezellig. Ze was in de zomers in Friesland aan het zeilen op een skutsje. Na het eten afscheid genomen en dan naar de kamer.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henny:
    13 februari 2020
    Leuk jullie ervaringen elke dag te lezen, zijn jullie aan de laatste week bezig?
  2. Jelkje Kloosterman Pilot:
    14 februari 2020
    Wat een belevenis je, ziet veel als je op de fiets bent. In Kenia ook veel gezien soms niet met foto's en woorden te omschrijven. Alleen de reuk al veel vuurtje stokerij.