Dagje Hanoi

14 februari 2019 - Hanoi, Vietnam

Vanmorgen weer een heerlijk ontbijt genuttigd we waren wat vroeg want we gaan naar het Mausoleum. Deze is maar tot elf uur open dus vroeg heen is niet heel ver van ons hotel. Als we er bijna zijn valt de GPS uit hier zit dus een stoor zender zo belangrijk ik dit Mausoleum dus wel voor de Vietnamezen. Als we onze fietsen hebben geparkeerd moeten we een eindje lopen om door de poortjes te komen. Er staan al lange rijen voor als we door de poortjes zijn kunnen we aan sluiten. Het gaat wel snel de erewachten staan in het gelid voor het gebouw maar ook in het gebouw en het is er heel koud. Om de kist staan nog eens vier wachten deze persoon die hier ligt is Ho Chi Minh deze leider heeft er voor gezorgd dat Vietnam weer van de Vietnamezen werd. Hij is wel gestorven terwijl de  oorlog met de Amerikanen  nog in volle gang was maar de soldaten vochten door in naam van Ho. Tegen zijn eigen wil in hebben de Vietnamezen hem gebalsemd met de hulp van Russen en in het mausoleum neer gelegd hij wilde zelf gecremeerd worden en uit gestrooid worden in Noord en Centraal en Midden Vietnam hij wilde geen goede grond besteden aan een mausoleum dit was te kostbaar. Als we weer bij de fietsen zijn en wisseling van de wacht hebben gezien fietsen we terug naar de buurt van ons hotel maar eerst drinken we nog koffie aan het water. Aan de overkant is jullie raden het een pagoda met weer allemaal mensen die offers brengen toch  maar weer wat foto's gemaakt. We besluiten om vanmiddag nog een keer om het grote meer te fietsen het is daar vrij rustig en het is een mooie route. De daad bij het woord voegend  hebben we weer een prachtige tocht gemaakt. Bij het hotel aan gekomen lekker douchen en een bakje koffie. Dan de wandelschoenen aan en de buurt wat verkennen,een biertje drinken en lekker eten en dan is er weer een dagje Hanoi om.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    14 februari 2019
    Mooi read jurkje, sa te sjen is de maat goed.!! Wat in gebou en dat tsjin de man syn winsk yn.
    Groetnis, Jelkje en Hein