Dagje Hanoi

13 februari 2019 - Hanoi, Vietnam

Vanmorgen weer een heerlijk ontbijt en we hoefden niet snel want we wilden in Hanoi nog een keer verhuizen. We zitten nu weer in een ander gebied dichtbij twee grote wateren. Om een uur waren we bij het andere hotel hier de tassen op de kamer gezet. Dan de fietskleding aan en een rondje om de wateren fietsen het is best een grote ronde 16 km. Maar wel weer heel mooi zo komen we een tempel tegen waar weer allemaal mensen offeren en bidden en wij foto's maken. Deze ronde wordt ook veel gebruikt door de Vietnamezen zelf we hebben veel mensen zien fietsen en hardlopen. We komen ook een prachtig aangelegd floriade park tegen daar worden natuurlijk ook foto's van gemaakt. Als we bijna weer bij het begin punt zijn is er heel wat volk op de been, ja weer een tempel hier was het zo druk maar ook allemaal eettentjes en winkels met offerspullen. Natuurlijk moeten we even kijken en ja weer wordt er veel gebeden en offeren ze vele spullen. De spullen worden in de winkels gekocht, bloemen, eten, maar ook een kalender waar je je naam op kan zetten. Al deze dingen worden als offer aangeboden, echter het zijn zoveel spullen dat de tafels zo nu en dan geruimd moeten worden en  alles in de vuilnis verdwijnt.  De laatste km langs de grote weg en zijn we weer bij ons hotel. Een lekkere douche en dan eerst om wat eten dan de omgeving nog wat verkennen en jullie even laten zien in een filmpje hoe druk het is als het stoplicht op groen springt, dan nog een biertje drinken en een paar potjes kaarten en er is weer een dag voorbij.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje.

1. Douwe en Renie:
    13 februari 2019
    Weer mooie plaatjes Ale en Jelkje.
    nog veel plezier.