Cat Ba naar Uong Bi

8 februari 2019 - Uông Bí, Vietnam

We gaan ook een keer over de nacht vertellen. We liggen om half negen op bed. Een groep Chinezen naast ons hotel is Chinees nieuwjaar aan het vieren, ja dat kan wel meer dan een week duren. Dat doen ze met veel alcohol en karaoke. Volume op 150 en ongelooflijk vals zingen maar de hele stad moet het horen. Dit duurde tot 1 uur, daarna hadden de buren een discussie die duurde tot twee uur. Daarna hebben we nog lekker een paar uur geslapen. Vanmorgen een lekker ontbijtje en dan gaan we om kwart voor tien op de fiets naar de veerpont. De eerste vijf km is het vrij pittig alleen maar klimwerk dan gaan we naar beneden dat gaat snel. Onderweg nog een van de weinige vakantiefietsers  tegen gekomen was een Vietnamees van 68 jaar die in zijn eigen land mooie fietstochten maakt we hebben hem even op de foto gezet. Deze tocht is weer super mooi midden over het eiland fietsend door al die mooie natuur nog een paar foto's genomen ook de geiten op het eiland lopen gewoon aan de kant van de weg deze ook maar vereeuwigd dan komen we aan bij de haven. Om een uur vertrekt de ferry er gaat een busje mee vier auto's 11 scooters twee moters en drie fietsen en heel veel Chinezen. De boottocht ging weer bij de mooie rotsen langs.  In Halong Bay aan gekomen moeten we tien km fietsen om bij ons home Stay te komen blijkt deze dicht te zijn vanwege de tet. Dan wat anders zoeken heel veel hotels staan allemaal op een kluitje de helft is dicht en er zijn geen restaurants open alleen een paar winkels. Dan staan we voor de keus of blijven of doorfietsen we fietsen door. We moeten naar Uong Bi daar zijn de volgende hotels dit is nog twintig km fietsen we zetten de sokken erin want het is inmiddels na vier uur en zes uur is het donker en dan willen wij niet meer fietsen. We zijn een kwartier voor zonsondergang bij ons hotel. Als we bij het hotel van ons keuze aan komen is het inchecken en eerst wat eten. In een typisch Vietnamees restaurant, zie mooie stoelen en rommel op de grond, het is heel normaal de rommel op de grond te gooien.  Na een lekkere douche is het inmiddels zeven uur en zijn we moe maar voldaan. Vandaag te weinig gedronken bij aankomst kunnen we bijna een liter pp opdrinken.

Groetjes en liefs Ale en