Van Cam Ranh naar Nha Trang

21 januari 2019 - Nha Trang, Vietnam

Vanmorgen een yoghurt en op de fiets, vandaag bijna 60 km voor de boeg en wind tegen en in de bergen. Echter de wind valt mee. Eerste 10 km langs de snelweg en dan draaien we af langs de kust. Na 15 km komen we langs een vliegveld, vanaf daar hebben we ons de eerste 10 km de ogen uitgekeken. In de 10 km zijn wel 40 zeer grote hotels/resorts in aanbouw. Elk hotel/resort heeft in onze ogen  wl 500 kamers. Een opkomende markt, veel Russen zien we al in Nha Trang, maar dichterbij het vliegveld is natuurlijk geliefd.Het is één grote bouwput. De wegen minimaal vier baans zijn allemaal klaar. Daarna komen we in de bergen, we gaan van zee niveau naar mooie hoogten, soms is fietsen niet meer mogelijk en lopen we een stukje. Dan wordt het ook heel warm, je levert veel energie en hebt geen koeling meer. Maar als we boven zijn kunnen we weer dalen en dan heb je ook verkoeling. Dan is het tijd voor wat eten en drinken we treffen het bij het restaurant is iemand jarig en trakteert op gebak. En ja ik heb na al die verbrande kilo's een paar hapjes gehad😋 . Dan nog tien km en we zijn op plaats van bestemming een hostel dit keer midden in het centrum maar aan een doodlopende weg dus geen verkeer. Na een heerlijke douche eerst een transfer geregeld voor morgen dan gaan we met de nachtbus naar Hoi An. Dan eerst naar het strand even uitwaaien er zijn weer hoge golven een prachtig gezicht. Op de foto's kun je zien dat de kappers op straat normaal hun werk doen. Dan gaan we om een biertje en lekker eten.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Henny:
    21 januari 2019
    Ik lees net dat je prachtig kan snorkelen in Nha Trang. Hier hebben we momenteel prachtig winterweer, is ook genieten. Liefs van ons.
  2. Klaas en Beitske:
    21 januari 2019
    Wij genieten nog steeds van jullie prachtige verhalen.
    60 km met klim en tegenwind ,dat geeft pas kuitspieren.
    Wat een belevenissen. Met hart. groet.
  3. Jelkje Kloosterman Pilot:
    21 januari 2019
    race kûten as in prof. foatballer ha wie wol troch, folle nocht en wille fierder !!!!
  4. Keimpe en Berdien:
    21 januari 2019
    Wat een prachtige gebouwen en beeldhouwwerk. En de bloemen en fruit zijn prachtig, zo kleurrijk. Ik geniet met jullie mee.

Lieve groet, Berdien