Van Batu Pahat naar Muar

18 januari 2017 - Muar, Maleisië

Vanmorgen wekker op 7 uur en ontbijt in hotel, zin in, even wat anders dan yoghurt.
Maar ze hebben rijst en noodelsoep waarvan ze van de rijst waarschuwden spicy! En Ale aan de noodelsoep dit was best lekker maar zat vlees in dus Jelkje aan de toast met jam.
Acht uur op de fiets, eerst langs een drukke weg, later dichter naar zee toe een heel mooi stuk rustige weg. Zie onze mooie bespotte vogel.
Onderweg wat drinken gekocht zie foto OREN we vonden het beide een bekende vreemde smaak, toen we het ophadden en we weer op de fiets zaten konden we de smaak thuisbrengen, een wc blokje.Vandaag iets vaker bij een eet tentjes gezeten om de tien km een stop met wat drinken of eten. Aan de kant van de weg veel bebouwing maar op het gebied van de landbouw/veeboeren zie je weinig. Als we bijna in Muar zijn nog even zoeken naar ons hotel hadden we al uit gezocht weer een fijn plekje .
Dan is er een klein probleempje de fietsen mogen wel bij de receptie staan is alleen twee trappen op maar voor Ale geen probleem. Dan een douche en wat spullen wassen ,dan is het tijd om de omgeving te verkennen .Ook gaan we onderweg wat eten en drinken ,we moeten ook nog een inbussleutel zien te vinden voor de fiets ook deze is gevonden en al gebruikt .Dan gaat Ale nog een bezoekje brengen aan de kapper hij is geschoren en gewassen .Dan op de kamer nog even socialiseren en vinden we het tijd worden voor een biertje dan moet je echt zoeken Maar we hebben een Chinees gevonden dus daar heerlijk van genoten op een mooi rood krukje we wilden hier ook wel eten maar we hebben er maar vanaf gezien ze hadden geen vegetarisch eten.We hebben een ander tentje gevonden met weer lekker eten .Nu zitten we op het terras aan de thee.
Begint nu om half negen net te onweren.
Na het eten of gewoon even bij het hotel een biertje bestellen, sorry sir no beer. We zitten in een moslim gebied.
Naast de Maleisiës leven hier veel Chinezen en Indiërs, een mix die prima naast elkaar leven met elk hun eigen scholen en eigen geloof.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Klaas en Beitske:
    18 januari 2017
    Wat een prachtige verhalen. Geniet er van, hopelijk zonder te veel WC blokjes.
  2. Lieneke:
    18 januari 2017
    mooie vogel! ach die Ale kan de fietsen de trap wel op sjouwen - hij hoeft niet zo hard te fietsen op een dag, nog wat energie over?
  3. Henny:
    18 januari 2017
    Klinkt allemaal goed en jullie genieten zo te lezen, mooi!