Van Ambalangoda naar Hikkaduwaa

14 januari 2020 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Nog even iets van gisteravond toen we zaten te eten kwamen er heel veel vogels opvliegend uit de bomen over het meer vliegen, we zeiden dit lijkt wel een vleermuis aan de form bij navraag bleek dit inderdaad grote vleermuizen te zijn ze zijn tussen de 60 en 80 centimeter vleugelspanwijdte, was een prachtig gezicht. In Sri Lanka noemen ze hem wouw. Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt zijn we om half elf uit deze villa vertrokken we kregen beide nog een fles water mee voor onderweg. We fietsen om het meer heen en zo komen we weer op de route naar Hikkaduwa. De tocht gaat weer bij de zee langs deze heeft weer een andere kleur als gisteren. Het is een prachtige rit we zijn er om twaalf uur maar moeten nog onderdak zoeken voor de nacht de villa die we uit hadden gezocht was vol dus bij een restaurant een cola drinken wifi vragen en dan de andere op zoeken. Het is een vrij nieuw hotel zeer netjes. Hikkaduwa is een toeristische plaats, meer restaurants, souvenirwinkels en we komen hier nogal veel Russen tegen. Zover we nu langs de kust hebben gezien bestaan de inkomsten uit tourischme en vissen. Om vier uur gaan we aan zee een terrasje pikken en daarna lekker te eten het is nu half zeven en zijn terug bij ons hotel.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. H pilot:
    14 januari 2020
    Mooi weer daar beter dan hier alles goed veel plezier nog gr mem
  2. Henny:
    14 januari 2020
    Half 11 vertrekken en om 12.00 al aankomen op de plek van bestemming? Dit gaat wel heel relaxed, haha. Jullie genieten weer volop zo te zien, mooi. Liefs Henny
  3. Hein en Joukje:
    15 januari 2020
    Prachtig om al jullie belevenissen te volgen!
    Die grote vleermuizen hebben we een keer op tv gezien. Het lijkt me inderdaad heel bijzonder om ze in levende lijve tegen te komen!
    Groetjes van Hein en Joukje
  4. Henkie & marijke:
    16 januari 2020
    alweer mooie foto,s
    en een prachtige omgeving
    genieten maar weer veel plezier
    oant moarn.