Van 17 naar 34 graden in twee uur.

5 januari 2019 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Vanmorgen vroeg op, om 10 voor tien vliegen vanaf Hanoi naar Ho Chi Minh City (Saigon). We wilden de fietsreis doen van noord naar zuid, maar in het noorden is het nog koud en er wordt veel regen voorspeld. Dan starten we vanaf zuid, twee uur vliegen, en het is een binnenlandse vlucht, dus het in en uitchecken gaat allemaal heel snel. Aangekomen op het vliegveld snel een taxi naar hotel wat redelijk dicht bij een fietswinkel ligt. Inchecken en opnieuw in de taxi naar de fietswinkel, het is vandaag zaterdag, dus als het voor sluitingstijd niet lukt om twee fietsen rijklaar te hebben wordt het maandag. Vriendelijk meisje wat ons hielp alleen moest ze af en toe de baas even bellen voor onze speciale prijs. Maar dat zijn we eens geworden.  Al met al zitten we om 17.00 op onze fietsen, zelf nog even sleutelen en dan kan morgen de tocht beginnen. We kunnen de fietsen (wel op slot) vannacht op het trotoir laten staan, Hegel heeft 24 uur beveiliging. We zitten nu in een hotel in de buitenwijken van Ho Chi Minh City en heel opvallend naast ons een apotheek, daarnaast een apotheek, en dan zijn de volgende tien ook nog apotheken. Een gezonde wijk, of juist niet.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Jelkje Kloosterman Pilot:
    5 januari 2019
    leave minsken ek wy bin wer presint, justerjûn wer thus kaam, prachtich waar en in soad wille hân dat sil by jim ek wol slagje. In apotheek op,e buurt is wol maklik ik moast der ek gebrûk fan meitsje. mei reizigers op e holle 50 euro lichter mar wat in genot dat sy der wie.
    elts tocht dat ik dat krigen hie by de minsken yn Nairobi thus mar it kin krekt sa goed yn it Hilton hotel kaam wêze der moasten wy in nacht sliepe om,t us flucht cansele wie.
    In soad nocht en wille tawinske en oant moarn.
  2. Douwe en Renie:
    6 januari 2019
    Ale en Jelkje,
    Wist je dat er maar weinig Vietnamezen verzekerd zijn voor de gezondheids zorg?
    Ze gaan daarom bij klachten naar de hun eigen apotheek, waar ze dan ook regelmatig komen, dat is goedkoper dan een verzekering.
    nog veel plezier met het fietsen.