Verhuizen in Johor Bahru

19 februari 2017 - Johor Bahru, Maleisië

Zaten we gisteren helemaal aan de noordzijde van Johor Bahru, zitten we nu aan de zuidzijde tegen Singapore aan . Na een goed ontbijt vertrekken we uit het hotel als we vijf km hebben gefietst moeten we even schuilen na een kwartier kunnen we weer door we komen over een hele hoge brug deze is wel 50 meter hoog (was ook even een klimmetje) We fietsen weer op een zesbaansweg en moeten over een klaverblad met wegen onder ons en wegen boven ons .
Het was toch een tocht van 25 km, Johor Bahru heeft 750.000 inwoners, en een bloeiende middenstand.
Maleisië is wel 40% goedkoper dan Singapore, dus in het weekend staan de vele winkelcentra helemaal vol met allemaal dure merkartikelen er worden Rolex, Ray-Ban ect. verkocht als wij naar het winkelcentrum gaan laten we in de tussentijd onze fietsen even poetsen we moeten ze nog verkopen.
Bij het eerste hotel zaten we buiten het centrum, we zitten er nu middenin, een Chinese wijk en een Indische wijk. Vanmiddag in de Indische wijk ons laten verwennen met een gezichtsmasker (was wel nodig na al die zon )
Vanmiddag sushi gegeten en vanavond in de Indische buurt mie goreng gegeten.
Vanavond was er markt we hebben hier nog een rondje gelopen het is inmiddels half negen tijd om naarhet hotel te gaan.
Gisteracht is hier een ernstig ongeluk gebeurd, een groep jeugd van ongeveer 50 personen gaat midden in de nacht met de fiets de berg op, en dan wie het snelste naar beneden kan. Een auto ziet hen over het hoofd en er verongelukken acht jonge jongens. Heel triest.

1. Henny:
    19 februari 2017
    Jullie zijn al bijna bij de eindbestemming zie ik, we hebben door jullie Maleisië een beetje leren kennen, prachtig en heel gastvrij zoals we konden lezen. Nog maar even genieten van de laatste dagen.
    Leafs Henny