Laatste dag Maleisië

20 februari 2017 - Johor Bahru, Maleisië

Vanmorgen uitslapen om half tien ontbijt dan de fiets kleding aan en op de fiets .We gaan langs het water de scheiding tussen Singapore en Maleisië . Er wordt hier gigantisch gebouwd alles door Chinezen grote hoge gebouwen allemaal aan het water we hebben een wachter gevraagd hoe lang of het nog duurde voor het klaar was ,het duurt nog drie jaar. Weinig Maleisiërs hebben hier iets van, de regie is in handen van de Chinezen en veel arbeiders komen uit China en Bangladesh. Als we later bij een eettentje aan de koffie zitten komt de eigenaar vragen waar we vandaan komen .Als hij hoort dat we uit Nederland komen begint hij over vroeger dat hij met dutcy milk is groot gebracht en hij wist van de geschiedenis van het jongetje met de vinger in de dijk en dat wij leven onder het waterpijl was weer zeer bijzonder.Als we verder fietsen komen we in een buurt met prachtige huizen ze zijn alleen te betreden door een hekwerk soms met glas op de afrastering soms met prikkeldraad .Klimmend gaan we door deze straten er wordt in heel Maleisië veel gebouwd maar vreemd er staat ook heel veel leeg en op instorten .Als we bij het hotel aan komen gaan we douchen .We laten ons de laatste dag hier nog even verwennen de nagels worden nog even gelakt en Ale gaat voor het laatst voor een massage .Morgen gaan we de grens weer over en gaan weprpberen onze fietsen verkopen.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje

1. Sietse en Baukje:
    20 februari 2017
    Wat een geweldige foto`s, en wat hebben jullie veel beleefd, naar ons gevoel zijn jullie nog lang niet uitverteld, We zijn benieuwd naar de rest van de verhalen.
    Alvast een goede terugreis, liefs Sietse en Baukje.
  2. Ida Morssinkhof:
    20 februari 2017
    Nou jullie beiden, al die weken bijna achter de rug. Wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt en ons ook deelgenoot gemaakt. Hele goede terugreis, in huis lekker acclimatiseren en dan weer naar jullie eigen vijvers.
    Liefs van mij Ida
  3. Baukje:
    20 februari 2017
    Het was weer een bijzondere reis, een goede reis teug naar ons koude kikkerlandje gewenst.