Dagje Melaka

13 februari 2017 - Melaka, Maleisië

Vanmorgen bakje koffie met koekjes bij hotel en dan op de fiets, een rondje Melaka.
Maar eerst de tassen inpakken, we willen een nachtje langer blijven maar dat moet op een andere kamer.
Dus inpakken en als we vanmiddag terug komen kunnen we op de andere kamer.
Als we de stad uit fietsen is het vrij druk op de weg en deze wordt langzaam aan rustiger, na 10 km tijd voor een bakje koffie als dit genuttigd is vervolgen we onze tocht. Aan de kant van de weg staan er soms auto's die daar al heel lang staan ze zijn soms in het groen weg gewerkt het hoord er bij hier, als we 15 km hebben gefietst beginnen we aan de terugtocht.
Nu gaan we langs de zee, kleine weggetjes waar bijna geen verkeer is alleen brommers. Onderweg zien we iets wat op een gevangenis lijkt. Later horen we, als we wat drinken bij een restaurant aan zee, dat dit inderdaad een gevangenis is, hier zitten gevangenen in de leeftijd van 14 jaar tot 32 jaar ze moeten in de gevangenis een studie doen hij vertelde dat sommigen dokter werden en anderen politieman.
We genieten nog even van het geweldig uitzicht, de eigenaar een oud voetballer, kon enkele Nederlandse spelers dus moesten we het nog even over voetbal hebben. We vervolgen onze weg we komen nog mooie vogels tegen en grote bouwprojecten. Als we weer in de drukte komen is het tijd voor een hapje eten, we hadden het nog maar net op of er komt een oud vrouwtje een praatje met ons maken.
Ook zij wil ons eten betalen maar dat hadden we zelf al gedaan.
Dan moeten we mee met haar naar haar huis, koffie drinken.
Ze was 81 jaar en goed bij de pinken, het Engels had ze zichzelf aangeleerd, maar ze kon ook prima pianospelen, wat ze ook zichzelf had aangeleerd.
Bij haar hebben we koffie gedronken en de tafel werd volgezet met lekkernijen.
Gezellig, we konden er bijna niet meer wegkomen en kregen van alles mee, koekjes en fruit. Dan gaan we weer richting hotel, daar aan gekomen is de kamer nog niet helemaal klaar. We moeten even wachten in de tussentijd komen ze aan met mandarijntjes we gaan er even bij zitten. Na tien minuten is de kamer klaar en mogen we hem betreden jullie moeten weten we zitten in het fantasy hotel we komen op de Hello Kitty kamer roze roze roze met knuffels en vele hebbedingetjes. Voor de verandering ook wel eens leuk we hebben maar wat foto's genomen kunnen jullie ook even lachen. Vanmiddag na de douche nog even shoppen, aan winkelcentrums geen gebrek in een oppervlak van een km staan vier hele grote shopping centra. Dan is het inmiddels weer tijd voor een hapje en een drankje.

Groetjes en liefs Ale en Jelkje
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. T.Kooistra:
    13 februari 2017
    Dat roze past wel erg goed bij Ale.
  2. Keimpe en Berdien:
    13 februari 2017
    Wat leuk die visite bij een oude vrouw. Hoe gastvrij en bijzonder.
    En dan die bloemenkarren. Prachtig!
    Vandaag is het Valentijnsdag. Een dag voor de roze wolken. De kamer past hierop naadloos aan. Leve de romantiek!
  3. Keimpe en Berdien:
    13 februari 2017
    Morgen bedoel ik natuurlijk. Dan is het de 14e. Ontwaken op Valentijnsdag dus. Dat is op een roze wolk wakker worden!